Big citytrip! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Anne Bootsma - WaarBenJij.nu Big citytrip! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Anne Bootsma - WaarBenJij.nu

Big citytrip!

Door: annebootsma

Blijf op de hoogte en volg Anne

26 Februari 2012 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal!

Hier weer een update! Vorige week zondag zijn we dus neergestreken in het prachtige Maleisie, maar dat was zeer mooi! Mooie natuur, mooie omgeving en op naar Kuala Lumpur dus! En had nog helemaal niet verteld hoe onze wisseling van landen eruit zag. We zaten dus in de bus van Hatyai naar Kuala Lumpur, en ineens stopt de bus. Moet je met tas en al uit de bus en zoek dan maar eens een rij uit waar je in gaat staan. En tsjah, zoals het ons beaamd stonden wij natuurlijk niet in de goede rij, wij lopen achter een kudde aan, kijken om ons heen en beseffen dat we niemand kennen! Geen bekende gezichten uit de bus, geen lachende mannetjes en niet een vriendelijke blik van hee! Jou ken ik! Dus tsjah, toch maar even teruggelopen en goed gezichten gespot! En jaaa!! We vonden ze weer, onze medereizigers uit debus, dus gelukkig sloten we, iets later dan de rest, aan in de goede rij. Ennn..we hebben de stempels!;)
Dus hardstikke fijn allemaal. (Dat was even de terugblik) Ondertussen zit ik alweer in Singapore en heb ik dus ook deze landenwisseling overleefd, maar zal even vertellen hoe onze dagen waren in het mooie Kuala Lumpur, want ook dit was een prachtige wereldstad die ons veel mooie plekken en momenten heeft geboden.

De tweede dag in Kuala Lumpur zijn we echt op toeristenjacht geweest, eerst met de metro richting de Twin Towers! Die metro, wat een uitvinding, heerlijk, lekkere airco aanwezig, volledig geautomatiseerd, geen conducteurs, machinisten of wat dan ook en vertrekt echt elke 5-6 minuten. Dus sjoef-sjoef, daar stonden onze three dutch girls binnen no time op het station KLCC, en we kwamen binnen in een of andere reusachtige mall, wauw! Wat een winkels, wat een luxe en wat een prachtig winkelcentrum! Amazing! Dus wij vol verbazing omhoogkijkend en wijzend daar rondlopen en ondertusen ons een beetje verlekkeren daar in de etalages en kijken naar alle mooie souvernirtjes die ze daar ook nog hadden. En ineens hadden we door dat we niet zomaar in een mall waren, nee we zaten al in de Twin Towers! Die bevonden zich aan beide kanten van deze mall! Dus wij snel naar buiten en kijken hoe we deze torens het beste op de foto konden zetten, wauw wat een immens hoge torens, echt niet normaal en ze zagen er echt prachtig uit! Natuurlijk hebben we ook de classic pose uitgevoerd, tussen de torens in om zo onze toeristische pictures te kunnen uitbreiden;)..

Helaas waren de tickets voor die dag om naar boven te gaan uitverkocht en dus gingen we op naar ons volgende 'hoogtepunt'. De Kuala Lumpur tower, dat is een ander mega hoog gebouw in Kuala Lumpur en hier zijn we wel naar boven geweest, onder het genot van een leuke nederlandsachtig sprekende dame werd ons verteld wat zich waar bevond, maar wat een uitzicht rondom! Echt wonderbaarlijk om vanaf 250 meter neer te kijken op de stad Kuala Lumpur die nog maar ongeveer 150 jaar bestaat. Zo'n wereldstad is echt binnen no-time de grond uitgestampt! Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen zeg! Pfieuw! Al met al dus een prachtige moderne stad, heel erg schoon en zo vriendelijk als de mensen overal zijn zijn ze ook in Kuala Lumpur.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik in in mijn prachtige strapless roze jurkje soms wel iets teveel aandacht kreeg, dus die heb ik toch een aantal keren savonds maar verwijderd en ingeruild voor mijn heerlijke harembroek met hempje. Om toch wat aandacht te voorkomen, maar ja wat wil je ook, zo'n heerlijk kind, lekker bleek, maar toch gebruind ;) Whaha nee grapje jongens zal weer ff serieus. Back to bussiness.

s'Avonds hebben we heerlijk gedinert in Central Market, en daar had ik een Gado-Gadosalade en een heerlijke kipsate, om alvast in de Indonesische stemming te komen. Haha nou dat heb ik geweten hoor, want savonds zat Anne op de wc en heeft ze nogmaals kunnen genieten van dit heerlijke eten! NOT! Helaas was dit het begin voor mij van een periode van wat mindere dagen, want na een nachtje op naar de 7 Eleven voor mijn ontbijtje en dit heeft me zoveel energie gekost dat ik zwabberend op mijn benen mijn bedje weer opgezocht heb, hier vervolgens in ben gedoken en pas om half 12 weer uit ben gekropen! WOWH! Wat was ik kapot en wat heb ik toen heerlijk geslapen, Anke en Miriam hebben mij lekker laten liggen en dat deed me goed, heerlijk om even bij te tanken en zij hadden ondertussen mensen uit Wales gesproken die wij die avond ervoor hadden gewezen op ons mooie guesthouse. Nadat ik eindelijk ontbeten had en uitgeslapen was zijn we richting het park gegaan, maar net toen we daar aankwamen begon het immens te hozen! WOWH! Wat een mega bui! Dus daar maar geschuild en toen weer terug gelopen naar onze guesthouse, want om nou in de regen in het park te gaan zitten!? Dus wij eerst nog even langs een park waar een aantal mooie bezienswaardigheden waren, bibliotheek, kerk, moskee, ministerie en een mooi veld met een Merdeka Square, het was een van de grootste vlaggenmasten ter wereld en hier wapperde de Maleisische prachtig. En net op het moment dat wij er waren, werd er een of andere Aziatische videoclip opgenomen;) Dus was wel grappigom te zien!

Daarna even geskyped met mama en toen met Ollie en Sonam (de Wales-people) gegeten in het Reggaebar. Aansluitend hebben Anke en Miriam nog gezellig met hun geborreld en gestapt en ben ik terug gegaan naar Eclipse Guesthouse om daar lekker mijn bedje op te zoeken.
De volgende dag eerst onze was weggebracht en toen met de metro op naar de botanische tuinen en daar heerlijk rondgewandeld! Prachtig wat een mooie natuur, vele mooie bomen, mooie bloemen en het was er echt tropisch warm! Wat een benauwdheid om daar tussen de planten rond te lopen, even voor het idee, zoals het in de dierentuin is, zo voelde het ook echt bij ons, dus lekker al ons drinken er weer uitgezweet en daarna even verkoeling gezocht toen er een regenbui voorbij kwam zetten;)..
Verder rustig aan gedaan en lekker filmpjes gekeken in het guesthouse.

De planning was om de volgende ochtend naar Melakka te gaan, maar helaas was ik toen echt verre van fit en hebben we besloten om rustig aan tedoen en mijn energie op te sparen voor de reis die we voor de boeg hadden nar Singapore. Dus zijn we naar Times Square geweest een mega mega mall, van 10 verdiepingen hoog met een achtbaan (Speciaal voor Karlien, die hier onvergetelijke ervaringen heeft) rondgelopen en hier lekker geslenterd gekeken en zo even wat shopsfeertjes opgedaan. Na hetbezoekje hieraan even terug naar het guesthouse en toen weer op naar een eettentje, heerlijk gegeten en daarna nog bij nacht naar de Twin Towers, want ook hier hoor je een foto van te hebben natuurlijk! Wauw wat prachtig verlicht en wauw wat een prachtige gebouwen echt weer onvergetelijk om dit in het echt gezien te hebben! Zo hoog, zo groot en je zag in het licht van de gebouwen allemaal beestjes heen en weer vliegen, heel grappig;)

De volgende ochtend vroeg gingen we om 9 uur met de trein, superior class dus we hadden het goed voor elkaar, airco erbij, lekker stoelen, een tv voor ons en een schone wc binnen 5 stappen van ons vandaan, onu hier houden we het wel 7 uur in vol was onze gedachte! En dat was ook zo, we hadden voorafgaande lekkere broodjes en nog een salade gehaald, Anke en Miriam nog lekker muffins met chocolade en genoeg te drinken voor onderweg! Dus we zaten daar als wat koninginnen te zitten, lekker te lezen, te kletsen en muziek te luisteren, mooie omgeving waar we doorreden, allemaal prachtig groene palmbomen aan weerszijden van de trein en af en toe prachtige steden die we passeerden, kortom een heerlijke reis die ons even helemaal uit Azie liet verdwijnen (zo luxe voelde het:))

Op de een na laatste stop werden onze paspoorten gecontroleerd en op het volgende station mochten we eruit, door de douane, weer een stempel erbij in ons paspoort en tassen door de scan..en tsjah, Anne haar tassen moesten beiden open, althans open, rits los, twee handjes erin, handjes eruit, rits dicht..
HEEEL erg intensieve check dus NOT:P

Haha, ook bij mijn grote backpack gebeurde hetzelfde, en de vraag of ik niet nog wat duty-free aan te geven had, nou had alleen parfum gekocht, maar dat hoefde ik niet te laten zien, dus ook die tas mocht dicht en toen hophop door naar Singaporecity! Hier in een taxi gestapt, die ons naar ons guesthouse zou brengen! Dus na een half uur in de taxi (de meter bleef maar oplopen ofc) kwamen we aan in de goede straat, maar uhm, ons guesthouse bestond niet meer tsjha, dat is een beetje een apart moment! Gelukkig waren er genoeg andere hotels en stonden we dus binnen no time ergens anders binnen. Een mooie luxe ogend hotel stapten we binnen en hier konden we wel slapen 42dollar met zn drieen dachten we, per nacht, nou prima! Dat is goed te doen, incl. ontbijt, whahahaa nou dat was een hilarisch moment, want op het moment dat Anke haar handtekening wouz etten stond er 240 dollar per nacht! Dus dat was even een taalbarriere die we verkeerd hadden we begrepen. ;) Foutjefoutje!;) Dus toch eerst maar even verder zoeken, want 160 euro per nacht met zn drietjes gaat ons net iets te ver als backpackers;)..
Gelukkig was er in de straat achter dit hotel wat guesthouses en na drie guesthouses te hebben afgelopen hebben we nu een plekje waar we in een gedeelde kamer slapen, het is niet echt ideaal, doordat iedereen op een andere tijd gaat slapen het wat lawaaiiger is en de airco echt koud is (lag vol op de tocht:P) maar verder liggen de bedden heerlijk en kunnen we dus wel onze rust pakken als je eenmaal in slaap bent!

Vandaag zijn we Singapore in geweest met een hop on hop off bus en hebben we al grote delen van de stad dus gezien, morgenochtend doen we nog een deel en smiddags zullenw e hier de botanische tuinen gaan bekijken en savonds naar een hotel in de buurt van het vliegveld. Want dinsdag zullen we onze reis voorzetten naar Jakarta! Kortom vanavond lekker uit eten en daarna nog ergens een drankje doen en dan morgen onze laatste dag in Singapore goed besteden! Ik ben nog steeds aan het opknappen maar alle lieve woorden van iedereen doen me goed! Ik eet en drink zoveel mogelijk en hoop snel weer de oude te zijn, op naar energie opdoen en genieten van alles! En dat doen we zeker met zn drietjes!
Ben blij met mijn twee vriendinnetjes en we beleven zoveel en genieten zo vol dat het soms niet te beschrijven is.
Zal proberen straks nog even wat foto's te uploaden en voor de mensen die vinden dat ik te weinig foto's upload, op de site van Anke staan veel meer foto's dus voor een impressie van onze reis, kijk ook daar even op!
http://blogs.kilroyworld.nl/ankebergman

Lieve mensen! Het ga jullie goed allemaal en ik ga door met genieten en schrijven! En mailen/smsen mag altijd en blijf vooral berichten posten want het is heerlijk om ook in het buitenland wat tehoren van het thuisfront!

Tot snel lieve mensen! Dan vanuit een prachtig Indonesie! Dikke kus en knuffel! Een misschien wel weer iets bruinere Anne!;)

  • 26 Februari 2012 - 11:09

    Tessa Kok:

    Hee Bruine Chick!

    Wauw zeg wat een reis joh, ik ga zo nog de mooie foto´s bewonderen. Vervelend dat je lichaam je soms in de steek laat, ik hoop dat je heel sneel weer de oude bent! Enne phoe hee, wat een gedoe met al die stempels, rijen etc etc, maarrr het gaat je goed af:) echte wereldreiziger!

    Doe voorzichtig en heel veel plezier in Indonesie!

    Bij o-z 3e is het even stilltjes want we hebben al tijdje geen wedstrijden meer gehad;) Ik hou je op de hoogte!!

    Liefs,
    Tessa

  • 26 Februari 2012 - 14:22

    Anke:

    Dat heb je weer mooi geschreven!! ;)

    X

  • 27 Februari 2012 - 09:54

    Zwaantje:

    Weer goed om iets van jullie te horen.
    De verhalen over Malesie komen me bekend voor.
    Geniet nu in Singapore van alles wat je daar ziet en beleeft.
    Ik lees het de volgende keer wel weer.
    De groeten aan de andere twee meiden.

    groet uit Holland, Zwaantje

  • 27 Februari 2012 - 13:16

    Tante Janna:

    Hoi Anne
    Wat bizonder om in zo'n ver land een nederlandsachtig sprekende vrouw te hebben bij een rondleiding.
    Ik denk dat oom Reinder die botanische tuinen ook prachtig zou vinden.Goeie reis dinsdag naar Jakarta
    Liefs t.Janna

  • 27 Februari 2012 - 14:38

    Mama:

    Hoi Anne, dat ziet er weer goed uit. Zou wel eens stiekem mee willen kijken met jullie. Wat zullen jullie soms ook moe zijn van alle nieuwe indrukken zeg.Ga genieten in Indonesie. Kus mama

  • 27 Februari 2012 - 15:19

    Angela Engelage:

    Mooi geschreven..
    Wat maken jullie veel mee, dat heb je later maar weer in je zak. Super en geniet er nog van.
    Groetjes Angela

  • 28 Februari 2012 - 19:02

    Wanda:

    Hey Anne
    Super leuk om alle verhalen te lezen elke keer kijk ik weer uit naar alle verhalen en foto`s.
    Geniet er nog van!

    Liefs Wanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Anne

Actief sinds 13 Dec. 2011
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 12063

Voorgaande reizen:

17 Januari 2012 - 27 April 2012

Anne goes Thailand and Indonesia

Landen bezocht: