Thailand check! Rest of Asia here i come! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anne Bootsma - WaarBenJij.nu Thailand check! Rest of Asia here i come! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anne Bootsma - WaarBenJij.nu

Thailand check! Rest of Asia here i come!

Door: annebootsma

Blijf op de hoogte en volg Anne

21 Februari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

lieve lieve allemaal!
Hier weer een berichtje van mij vanuit een prachtig Kuala Lumpur.
Ik zal beginnen na mijn vorige verslag want er zijn nogal wat dingen gebeurt!

Wij zouden dinsdag vertrekken vanaf Koh Tao, nou dat liep wat anders dan gepland, Miriam zou haar Open Water afronden op maandag en dan zouden we dinsdag dus met duikdiploma op de boot kunnen verder ons avontuur voortzetten..maarrr..nu komt het, de nacht van zondag op maandag is Miriam ziek geworden, hele nacht naar de wc, zal jullie al details besparen, maar echt fijn was het niet. Dus sochtends ben ik met Anke naar Impian Divers gelopen om te melden dat Miriam vandaag niet haar duiken af kon sluiten en dat we nog zouden laten weten wanneer ze weer beter zou zijn. Want het is hier allemaal heel relaxed, kan je vandaag niet, ga je morgen toch?
Toen Anke en ik eenmaal terug waren in de hut bleek ook de gebroken nacht voor Anke de druppel, ook zij werd ziek en zo lagen onze twee meiden ziek op bed. Beiden erge diarree en ook nog overgeven, tsjah daar sta je dan Anne. Alleen in een ander land, op een eiland. What to do!
Nou goed allereerst maar water halen, en even informatie inwinnen bij de duikschool wat het beste te doen, bedoel Nederlanders onder elkaar, dat begrijp ik tenminste;)..
Ik heb ORS toegevoegd aan hun drankjes, dat is tegen uitdroging voor de mensen die niet bekend hiermee zijn, en heb ze verplicht tot het leegdrinken van minstens 2 liter per persoon. Daarna nog wat soep gehaald, want ja ook hun zoutpeil moest worden bijgehouden en ook bananen om ze een beetje te verstoppen daar beneden..

Kortom het was allemaal wel eventjes lastig, want beiden hielden ze echt helemaal niks binnen! Helemaal Anke, die zat er echt doorheen en dat wat ze at kwam meteen eruit, Miriam knapte gelukkig sneller wat op en was dus ook wat sneller aanspreekbaar, maar goed halverwege de dag hield het nog niet over, en ik naar Impian om te vragen of iemand met me meekon naar een arts, maar zei wuifden me een beetje weg, kon later wel terugkomen..hmm tsjah, stelde ik me dan zo aan? Was het niet zo erg als ik dacht? Nou goed no problem, dan kijken we het nog een dagje aan. Dus ik weer van alles gekocht om ze in ieder geval maar zoveel mogelijk te bieden te geven, droge crackers, beetje cola, water en ga zo maar door, yoghurt, nou ja iig wat keus.

S'avonds ben ik nog wel even in mn eentje ergens wezen eten en ben natuurlijk af en toe wel even wezen zwemmen tussendoor, maar echt lekker lig je daar niet als twee vriendinnetjes ziek op bed liggen. Dus even stuk gewandeld, hoofd een beetje op orde en besloten om de volgende ochtend te kijken hoe het gaat, gaat het niet dan ga ik toch met ze naar een dokter!
Na een relatief rustige nacht knapte Miriam zienderogend op! Dat was een opluchting! Maar Anke bleef toch energieloos en sliep veel, nou hup Anke! Inde benen, dat lukte nog wel namelijk, en toen door naar Impian, daar is Anke meegenomen door een van de duikinstructrices en zij heeft haar naar een ziekenhuis/dokterspost gebracht, daar aangekomen mocht ze meteen blijven voor een infuus tegen uitdroging en daarbij een antibioticakuur tegen een buikinfectie waarschijnlijk, goede keus dus! Daarna ook Miriam maar die kant op gestuurd, gelukkig geen infuus maar wel pillen tegen diarree misselijkheid en overgeven.
En daarna Anne te voet die kant op om ze fysieke ondersteuning te geven!

Nou daar aangekomen zag ik twee veel vrolijk kijkendere meiden en weer wat kleur op de wangen! Wat een last viel er van mijn schouders! PFieuw!! We gaan weer de goede kant op!
Met Miriam zelfs ergens geluncht en dat bleef allemaal goed binnen! WOEEHOEE!!!

De dagen erna hebben we nog heel rustig aan gedaan en de twee meiden zijn nu weer helemaal de oude, dus jullie hoeven je helemaal geen zorgen meer te maken! Ze zijn sterk, energierijk en ik kan ze bijna niet meer bijhouden;)

Maar goed we hebben natuurlijk ook nog andere dingen gedaan daar!;)
De dag dat ik Anke en Miriam weer terug moest brengen vanuit het ziekenhuisje heb ik een scooter gehuurd en ze beiden om en om weggetaxiet!:) Daarna savonds gezellig met zn allen wat gegeten en op tijd naar bed. Want iedereen was gesloopt, ik ook;)

De volgende morgen om acht uur stond ik alleen alweer beneden voor mijn eerste Thaiboxing klas, jaaa je gelooft het niet Anne aan het boxen, maar ja waar kan je dat beter leren dan in Thailand!;)
Dus pas maar op! Ik kan nu de basisvaardigheden van het Thaiboxing, en was na twee uur dan ook helemaal knocked out! Hahaha maar wel lekker hoor, weer even echt sporten, lekker zweten (al doe je dat de hele tijd) en even al mijn energie en frustraties van de voorgaande dagen eruit! Jammie! Daarna lekker afgekoeld op het strand en smiddags met de scooter nog over het eiland gecrosst!
Heerlijk kop in de wind en racen maar, daarna scooter weer ingeleverd en teruggewandeld naar Anke en Miriam die een lekker rustig stranddagje hadden.

De donderdag weer een lekkere stranddag gepakt voor Anke en mij en Miriam heeft toen haar duiken afgesloten! Dus we hebben een OPen Water duikster in ons midden! Echt wat een topprestatie! We zijn mega trots op haar!
Savonds lekker weer uit eten en vrijdag de laatste dag op Koh Tao, helaas had ik toen migraine dus werd het voor mij een rustig dagje, maar ik ben er nog dus ook prima gegaan! Zaterdagochtend zijn we uitgecheckt nog een laatste wandeling over het eiland gemaakt, lekker geluncht en toen op de boot! Weer 3 uur voordat we op het vaste land waren, jammie! Maar gelukkig was de bootreis rustig en viel mijn zeeziekte mee, beetje misselijk, maar heb alles binnengehouden en kon daarna ook nog wat eten;)..
Toen met de nachttrein vanaf Chumpon naar Hatyai (zuiden van Thailand) en daar een bus geregeld om naar Kuala Lumpur te rijden.
Nou op naar Maleisie dus! Maar pfieuw ook nog 9 uur in de bus was best wel lang! Dus we kwamen helemaal knocked out in Maleisie aan.

Door een taxi naar een pension gebracht maar dit was niet wat, gelukkig kwamen we een heel vriendelijk stelletje tegen die ons brachten naar Eclipse guesthouse en hier zitten we nu, gezellig soort studentikoos guesthouse met gedeelde douche en wc, maar lekker schoon en erg gezellig! Hier tanken we weer lekker bij! Gisteren even langs de toeristeninformatie geweest en vandaag gaan we de stad echt verkennen, op naar de Twin Towers en ook een wandeling maken door de stad! Ik zal jullie zo snel mogelijk weer op de hoogte houden, want onze eerste indruk van Maleisie is prachtig, mooie groene omgeving, doordat het hier redelijk veel regent, ademende stad, lekker windje en ondanks de warmte genieten we volop! Schone stad met weinig afval en veel engelse benamingen waardoor je alles begrijpt wate r staat! Ook wel prettig!

Lieve leute ik hoop dat jullie weer een idee hebben van onze bevindingen en ik geniet nog steeds volop! Wij zullen nu een paar dagen in Kuala Lumpur blijven en misschien nog even langs Malaka aan de kust, maar dat horen jullie dan nog wel! Daarna door naar Singapore en daar vliegen we de 28e vandaan richting Jakarta! ZO ziet onze planning er dus een beetje uit! JUllie hele fijne dagen natuurlijk in Nederland en een dikke kus vanuit Maleisie!

Mis jullie wel hoor!;)

  • 21 Februari 2012 - 08:21

    Jur:

    Blijkbaar hoort het erbij, ziek worden in de tropen, maar gelukkig lijkt het nu weer goed en jou een beetje voor bij te gaan. Je lijkt je er goed door heen geslagen te hebben en dan nu Maleisie (denk je aan de kauwgom....).
    Geweldig verslagen tot nu, ik lees ze met veel plezier.

    Groet, Jur

  • 21 Februari 2012 - 13:59

    Mama:

    Hoi Anne, mooi om dit weer te lezen, ook al hebben we elkaar gisteren gesproken is het toch fijn om alle belevenissen nog even na te kijken. Geniet nog van jullie verdere reis. Liefs,mama

  • 21 Februari 2012 - 17:06

    Janny:

    ziek zijn in een vreemd land is vreselijk maar gelukkig is het opgelost en kunnen jullie met zijn allen weer geniete.

  • 21 Februari 2012 - 18:10

    Ben (vader Miriam):

    Hé Anne; doortastend optreden van je hoor bij die zieke dames. Klasse ! Ook lees ik uit je verslag dat jullie het onderling ook gezellig en prima hebben. Fijn is dat !

  • 21 Februari 2012 - 18:44

    Angela Engelage:

    Wat kan je dat mooi schrijven Anne, als je aan het lezen bent lijkt het net alsof je het zelf beleefd. Maar goed dat de dames weer opgeknapt zijn. Heel veel plezier nog samen. Groetjes Angela

  • 21 Februari 2012 - 20:22

    Ab En Ina:

    Wat vervelend al die "buikloop" maar ook dat kunnen jullie samen aan !
    Anne dat crossen over het eiland vind ik nog veel riskanter dan die zieke dames, gelukkig is dat goed afgelopen.
    We blijven volgen lieve groet Ab en Ina

  • 22 Februari 2012 - 17:20

    'tJanna:

    Jou verslag weer gelezen.Erg leuk!Alleen niet om ziek te zijn, maar jij
    was een echte verzorgster!!
    Geniet in Maleisie, we kijken weer uit
    naar dat verslag.
    Meiden:genieten hoor!!

    liefs .t Janna
    ook de groeten van oom Reinder.

  • 25 Februari 2012 - 13:43

    Age:

    Lieve Anne , het was prettig om via skyp weer even met je te praten en je te zien. Ook wil ik je stimuleren om te blijven schrijven op je blog. Hier heb je echt talent voor en wij hebben even de illusie dat we erbij zijn. Jullie maken heel wat mee, veelal leuke ervaringen en soms wat mindere. Zo leer je elkaar goed kennen. Ik ben trots op jullie. En blijven genieten.
    Een kus van je vader, vanuit een land welke ontsnapt is aan een elfstedentocht.

  • 25 Februari 2012 - 18:25

    Marijke:

    Weer heel leuk om te lezen alsof we er bij zijn. Klasse ,je vriendinnen zo goed verzorgd, zorg je ook voor jezelf? Albert is er helemaal klaar voor en kan niet wachten. Groetjes en een dikke knuffel.
    Marijke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Anne

Actief sinds 13 Dec. 2011
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 12079

Voorgaande reizen:

17 Januari 2012 - 27 April 2012

Anne goes Thailand and Indonesia

Landen bezocht: