From A to B to C! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne Bootsma - WaarBenJij.nu From A to B to C! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne Bootsma - WaarBenJij.nu

From A to B to C!

Door: annebootsma

Blijf op de hoogte en volg Anne

24 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Hier is hij dan, eindelijk mijn reisverslag, het heeft even geduurt maar nu toch eindelijk tijd en een plekje gevonden waar ik jullie mijn belevenissen kan laten delen.

Het begon allemaal 17 januari s'ochtends vroeg, je wordt wakker en denkt, WOWH, vandaag begint het allemaal echt, dit was de laatste dag in mijn vertrouwde bedje, mijn leuke kamer en thuis! Komende 100 dagen zal ik hier niet meer zijn.
Goed na dit besef mij laatste spullen gepakt en op naar een dagje Haarlem met de hele familie, Albert, Eline, papa en mama. Na dit gezellig afleidende dagje op naar schiphol.

That's were it all really started: Even eten en de kriebels beginnen te komen. En dan op naar de douane, en ja, dan komen de tranen. Afscheid nemen is altijd moeilijk. Nog een laatste kus een laatste knuffel en toen in de rij, blijven omkijken en blijven zwaaien. Tot het moment dit echt niet meer ging. Hier gebeurde trouwens al het eerste mooie moment, want Anke had nog een spijker in haar tas ziten, van het spijkerpoepen van pinksteren, dus na tweemaal de tas door de scanner te hebben gehaald werd dat toch maar even gevraagd door de douanier ;). Klopt dat mevrouw? Uuhh..ooh ja woeps! Heb je die nog nodig mevrouw? Nou, nee niet echt, laat maar hier..
Hahaha, nou na al die tranen was dit wel even een mooi lachmomentje.

Na een goede vlucht eerst een tussenstop in Wenen, even een korte stop en toen door in een grotere Boeing 777 naar Bangkok, op naar 10 uur met hopelijk wat slaap.

Tsjah, en daar sta je dan op het vliegveld van Bangkok, groot en vol tekens in het Thais, waar we natuurlijk niks van begrepen. Maar gelukkig, met handen voeten en engels kom je een heel eind. En hierdoor wisten we waar we de tassen konden oppikken, langs de douane en op naar onze tassen! En daar waren ze, veilig en wel met ons herenigd.
Nu op naar het hotel dat we geboekt hadden voor de eerste twee nachten.
Wauww! Amazing, wat een mooi uitzicht! Het heette niet voor niets de River View Guest House, prachtig de hele skyline van Bangkok was te zien en hier konden we ons eerste Thaise maaltje nuttigen.
En na deze lange reis smaakte ons dat prima! Daarna uitgeteld van de reis bijkomen op bed. Lekker in slaap gevallen, helaas nog niet gewend aan het slaapritme, maar dat begint pas nu te komen;)

De volgende dag konden we lachen om onze capriolen van de vorige nacht, middenin de nacht 2 uur wakker liggen is best grappig, en helemaal gezellig als je dat met zn drietjes voor elkaar krijgt. Na het opstaan een heerlijke verfrissende douche en toen op naar een lekker ontbijtje.
Daarna op naar de stad, ons hotel bevond zich in Chinatown en aangezien in de Lonelyplanet daar een mooie wandelroute stond wouden we die gaan doen. In tegengestelde richting, want dan konden we meteen naast ons hotel beginnen..maar ja meiden, kaartlezen? Wij maakten even de vooroordelen waar, we vonden de straat en liepen voor ons gevoel goed, maar ja na een uurtje kwamen we op precies dezelfde plek als waar we begonnen waren, dus waar ging het mis? Tsjah, we zullen het nooit weten, dus sja change of plans, eerst even onze schouders bedekken (voor het geval we een tempel i wouden en even wat eten) en toch maar via de normale weg de route vervolgen.
Eerst met de public ferry over de rivier op naar een stop, hier uitgestapt en begonnen aan de officiele wandeltocht! Mooi! Leuke sfeer, drukke omgeving en heel veel druk verkeer! . S'avonds na het eten zijn we nog met een tuktuk naar Kho San Road gegaan. Eerste ervaring met een tuktuk en dat is ook een belevenis opzich, opgepropt op een smal achterbankje wordt je door Bangkok gesjeest en heb je geen idee of je de goede kant op gaat;)..
Maarr we zijn er veilig aangekomen. Hier heerlijk wat gedronken op het terras en genoten van alle mensen die daar uit alle landen, formaten en leeftijden rondliepen! Echte backpackersstreet vol energie, levendigheid en andere mooie belevenissen.
Na het proeven van deze sfeer weer naar het hotel en lekker het bed in.

Volgende ochtend was Anne, vroege vogel natuurlijk op tijd uit bed en ging eerst naar de Seven Eleven om een heerlijk ontbijtje te scoren. Inclusief vers fruit, jammie!
Daarna onze eerste ervaring met een tempel! Wauww amazing! Heel erg mooi, allemaal goud, buddha's en lot's of people! (Nu ik dit schrijf heb ik natuurlijk al vele tempels meer gezien, en dit was niet de mooiste;) Maar dat zien jullie allemaal nog wel op de foto's!)
Maar goed, sta je daar rustig te fotograferen komt er een man naar ons toe, of we even een foto wouden nemen, dachten we. Nou natuurlijk dus yes ofcourse! Komt die man bij ons staan, vriend ervoor en hup foto's met ons. Wij huh, totally flabourgasted. Wat is dit nu, en meteen daarna de volgende. Wij werden even de attractie op de tempel. Daar hadden we alleen geen zin in dus zijn snel de tempel ingevlucht. Na deze tempel op naar het treinstation voor onze trein naar Ayutthaya. Next stop.
Ik kan zeggen 3 meiden+3backpacks+3rugtassen in een racende tuktuk is nog VEEL spannender dan een normale rit!;)

Ayutthaya onze volgende belevenis, mooie stad vol met oude ruines! Hier zijn we aangekomen en hebben daar een leuk hotelletje gevonden ToTohouse, meteen na aankomst heerlijk de stad verkend en beetje cultuur snuiven. Deze stad was heerlijk rustig en konden we bijkomen van alle drukte en uitlaatgassen in Bangkok. Hier de avond lekker doorgebracht en daarna onder het genot van livemuziek bij ons hotel in slaap gevallen. (Ondanks al het geluid van de muizen of ratten die ons boven het hoofd klonken).
De volgende dag een fiets gehuurd en hier heerlijk mee door de stad gecrosst, langs alle mega indrukwekkende tempels vol mooie oude gebouwen (of wat daar nog vanover is).
Voor alle Wie is de Mol volgers, 5 jaar geleden in 2007 is Wie is de Mol hier ook geweest en ik kan je zeggen. In het echt is het nog veel mooier dan op de tv!
De eerste tempel bekeken en alle trappen op en neer, wauw, wauw, wauw was het enige wat we konden denken. Zo zag het hier vroeger dus overal uit! Amazing, echt indrukwekkend, maar op dat moment wel heeeel warm;) Het zweet gutste van ons hoofd, en gelukkig hadden we genoeg water bij ons! ;).
Tussentijds even een schaduwplekje opgezocht bij het water om daar even bij te komen, rondom dit plekje liepen allemaal olifanten met zo'n kuipje op hun rug, ook leuk om te zien. Maar wel heel toeristisch, helaas! Dus dat olifantrijden doen wij binnenkort wel ergens anders!;)
Na het opladen weer energie voor een volgende bezichtiging en dit was weer een mooie tempel,. ook erg indrukwekkend heel mooi! En daarnaast weer een prachtige ruine, met woorden is niet te beschrijven hoe het is, het is zo mooi, zo oud en zo mooi gewoon;)..
Foto's zullen het uitwijzen.
De hele dag hebben we hierdoorheen gefietst en het was heerlijk! Echt genoten! Lekker geluncht, papaya salade met garnalen, jammie;) Maar wel wat pittig, maar moet daar toch eens aan wennen he;)..
's Avonds op naar de nightmarket daar om daar even rond te lopen en we hadden van andere backpackers gehoord dat je hier heerlijk kunt eten en dat was absoluut niet gelogen! Heerlijk!
Na dit eten treintickets voor de volgende dag gereserveerd en daarna zijn we lekker ons bed in gedoken.

De laatste dag Ayutthaya weer op de fiets gezien, nog enkele plekjes hadden we op de planning staan, die wat verder buiten de stad lagen. Nou wat verder, zeg maar gerust ver uit de stad. Door alle wijken zijn we gefietst, van luxe tot armoede en overal zijn de mensen even vriendelijk en even lief. Zorgzaam en geintereseerd! Echt top! Het was zo prachtig het proeven van die sfeer en op de plekjes komen waar we anders nooit waren geweest! Iedereen zwaait, lacht en is aardig, je kan niet anders dan teruglachen! Super ervaring!
En uiteindelijk kwamen we dan ook langs mooie tempels, maar waar we eindigden was het mooist.
Totaal oververhit en uitgeput van de fietsttocht kwamen we aan bij een prachtige oude tempel met daarvoor nog een mooi stambeeld van een koning. Hier aangekomen waren we zo moe dat we eerst water moesten pff totaal oververhit en uitgeput!
En we vonden water, bij een heel lief ouder vrouwtje bij een klein kraampje, wat een schatje. Ze zorgde heel lief voor ons en begon meteen ook boontjes bij ons neer te zetten, zo lief en gastvrij! Ongelooflijk!
Hier dus bijgekomen en de vrouw bedankt door haar iets meer voor het water te geven dan ze vroeg, en wat een glimlach, echt onbetaalbaar!
Na dit bijkomen de tempel beklommen en bekeken en daarna weer op de fiets terug naar de stad (dit kon een stuk korter, dus we waren mega omgereden op ed heenweg).
Eenmaal terug in de stad even een hapje gegeten en toen in een park lekker afgekoeld. Lekker bijkomen en genieten van de rust en de natuur.

Na die paar uurtjes park waren wij weer bijgekomen en zijn we naar de toerist informatie gegaan om onze tassen op te halen en hebben daar onze treintickets voor de nachttrein gekregen. Vervolgens met onze tassen nog even gelopen door de stad en met een klein bootje de rivier over gestoken om bij het station te komen.
Wiebelbenen door backpack en rugtas bij het in en uitstappen is niet heel handig;) Maar het is gelukt.
Daarna op het station een hapje eten, en ja daar ging het mis bij mij. Veeeel te veel peper toegevoegd wat ik niet wist, wat dus niet te doen was. Vierhappen en een uur later proefde ik nog steeds niets door de hitte in mijn mond. ;)
Maar goed, ik leef weer dus maak jullie geen zorgen.
Na wachtn op de nachttrein (kwam 2 uur later dan gepland) lagen we dan eindelijk in bed, heerlijk, lekker bedje! En hier heb ik voor het eerst lekker doorgeslapen! Wat een uitkomst, echt genoten!

Na een goede reis werden we wakker in onze bedjes en konden we al wat zien van de natuur hier in het noorden, nog groener, meer bergen en wauww! Weer zo mooi!
Eenmaal in Changmai werden we door een taxi/ tuktuk naar ons hotel gebracht, die we hadden gevonden in de Lonely planet, samen met twee Engelse jongens die in dezelfde straat als ons moesten zijn. Eerst werden zij afgezet en daarna begon de man ons te vertellen dat een vriend van hem een veel mooier plekje had, maar goed wij wouden eerst kijken waar we graag naartoe wouden en dat was geen probleem! Dus eerst kijken, maar de kamer bleek klein, we moesten met zn drieeen in een 2persoonsbed dus ja dan maar door naar zijn adres. Wij daarheen gecrosst, bleek het vol! NOOO wat nu dachten we? Nou hij wist nog wel wat;)..haha dus wij weer in die tuk door naar het volgende hotel. En ja hoor hier was plek! En mooi en ook nog vele andere voordelen!:) Dus een topplek!. We gaan vanuit hier een prachtige trektocht makn morgen van drie dagen en twee nachten. Kortom een groot avontuur wat we zullen beleven, olifanten rijden, insecten zien, planten bewonderen, zwemmen in een waterval en veel wandelen, slapen in hutjes en bij lokale bevolking en zelf koken. Kortom een prachtige belevenis en uitdaging!

Lieve mensen, zoals jullie al lezen beleef ik veel, en weet niet wat ik wel en niet moet opschrijven, hoop dat jullie een indruk hebben van mijn belevenissen tot nu toe en dat jullie net zo kunnen genieten als ik doe;) Mijn camera ligt nog boven e ondertussen typ ik al bijna drie kwartier en zit er nu iemand heel boos naar me te kijken dus stop ik maar..de foto's volgen hopelijk vandaag nog en anders komen die zo snel mogelijk!
Als laatste nog ik mis iedereen natuurlijk wel, maar beleef hier zoveel dat ik daar soms gewoon geen tijd voor heb! Voor jullie allemaal geniet van alles en leef bij de dag! Enjoy everything! Than it will be lovely!

Speciaal voor het derde: Knallen jongens komende wedstrijden, want verliezen hoort niet in mijn woordenboek voor te komen;)

en Albert, ook via hier nog even zeggen dat ik gek op je ben en dat ik je snel weer spreek!

Lieve mensen het ga jullie goed en als ikterug ben van de trektocht dan zal ik alle belevenissen met jullie delen!

Heeel veel liefs,
een licht verbrande, gebruinde Anne uit Changmai

p.s. Ik hoop dat jullie mijn titel begrijpen;)
Van Amsterdam naar Bangkok naar Changmai!

• 24 Januari 2012 - 03:29

Tom & Linde:

Hej fellow explorer,

Leuke blog en een leuk land waar je zit! Blijf schrijven, we blijven je volgen!

Groetjes Tom en Linde

• 24 Januari 2012 - 08:02

Anja:

Anne wat een prachtige reportage zie het helemaal voor me.

• 24 Januari 2012 - 09:17

Jellie:

Heej Anne,
    wat een heerlijk verhaal:) Ennn over de speciale boodschap; nou we doen in ieder geval heel erg ons best(A)
    Ben benieuwd naar de volgende verhalen! liefs

• 24 Januari 2012 - 09:53

Bianca:

Haha Jellie :P!

• 24 Januari 2012 - 09:53

Bianca:

Haha Jellie :P!
    Anne, leuk verhaal, ben benieuwd naar de foto's!
    liefs

• 24 Januari 2012 - 12:00

Chantal (&fam):

Heej Anne, wat een super lang, maar vooral leuk reisverslag! Gaaf hoor! Ben ook erg benieuwd naar de foto's! Maar als die maar half zo mooi zijn als je beschrijving, ben ik wel heeeeel erg jaloers! :)
    Enjoy en ik hou je in de gaten!!! :)
    LiefsXX

• 24 Januari 2012 - 14:48

Mama:

Hoi Anne, wat een mooi verslag zeg. Ik zou wel eens stiekem mee willen kijken hoe drie van die giechelende meiden opeengedrukt op een bankje in een tuktuk zitten. Geniet van je bergtocht en ik ben erg benieuwd naar je volgende verslag. Spreek je vrijdag. Dikke kus

• 24 Januari 2012 - 14:51

Janny Ton:

Leuk verhaal Anne je geniet enorm.
    Ben erg benieuwd naar je trektocht van een paar dagen

Groetjes uit Raalte

• 24 Januari 2012 - 16:15

Ria:

Het is voor ons al genieten om je reisverslag te lezen. Laat staan hoe jullie zelf genieten. Wat een ervaringen. Geniet er van. Groetjes aan de andere meiden. Tot het volgende verslag.

Ria en de rest

• 24 Januari 2012 - 17:17

Ineke:

Heey Anne
    Geweldig al die belevenissen in drie kwartier tekst. Wens je heel veel plezier en avontuur meer en zie uit naar je volgende reisverslag.
    Dikke X

• 24 Januari 2012 - 22:37

Ab En Ina:

Hallo Annne en reisgenoten
    Wat herlijk om te lezen, in gedachten zag ik de plaatsen die jij beschrijft en denk ik te voelen wat jij beleefd.
    Ik hoor jou ook steeds zeggen, de sfeer, de vriendelijke mensen....... ja bijzonder hé.
    Ben nu al benieuwd naar je trekking
    Tot horens liefs van ons

• 25 Januari 2012 - 15:35

Ylja:

aaah Anne, klinkt echt supertof daar ! vooral buddha's dat zijn echt mooie dingen. Maak er nog een supertoffe tijd van, en ik spreek je hopelijk nog wel even ! heeel veel plezier nog. knuffel.

• 25 Januari 2012 - 18:34

Yvonne:

Hey An!
    Fijn om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben! We beleven het door je mooie verhalen een beetje mee, super!!
    X Yvonne

• 25 Januari 2012 - 19:05

Lammert En Lidy:

Hoi meissie,

Wat een Sparrenbewoonster al niet kan mee maken. Wat een boeiend verhaal zeg en dat is nog maar het begin.....poepoe. Meissie geniet ervan. Lammert groet je vanaf de koele Weissensee en Lidy vanaf nr. 20

• 25 Januari 2012 - 19:12

Hester Vd Zee:

klinkt goed! veel plezier en fotos please ;)

• 26 Januari 2012 - 14:18

Elke:

hé anne! ik heb je site gevonden! heerlijk om je verhaal te lezen! vooral erg herkenbaar! :-) geniet van alles! liefs elke

• 27 Januari 2012 - 07:35

Tessa Kok:

Anne!!!

Wauw, wat een prachtig verhaal zeg!! Ik kan lezen dat je het onwijs naar je zin hebt, erg mooi!! Maar niet teveel genieten hoor, want ik wil je nog wel terug hebben in NL;) haha. Veel plezier meid en doe voorzichtig!

xxxx

Tessa

• 27 Januari 2012 - 08:30

Marielle Van Eijk:

Anne!!!
    super leuk man!! geniet er lekker van he, ben ik ook aan het doen ;)

xxxx

• 01 Februari 2012 - 17:34

Marijke Van Der Wal:

Fijn dat je er zo van geniet. Dit maak je maar 1 keer mee dus geniet met volle teugen. De groetjes van de oma,s . Ps Maaike heeft een zoon Lex alles goed. Dikke knuffel Wim en Marijke.